Oglądalność "Magazynu Ekspresu Reporterów" w TVP 2  |  Frisco.pl wybiera agencję  |  Udział telewizji kablowej w oglądalności na telewizorach  |  Wyniki nowego programu TVN z Joanną Koroniewską  |  Crime+Investigation Polsat rozszerza obecność  |  Nadawca radia Konin FM  |  Reportaże Radia Lublin  |  Przychody reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Miesięcznik "Glamour" podrożał  |  Wydawca serwisów Meczyki.pl i Telepolis.pl  |  Polska Izba Książki powołała zespół  |  Agencja Dziadek do Orzechów  |  Przetarg reklamowy firmy Yes  |  Aplan Media wygrywa  |  Awans w Value Media  |  Quality Public Relations obsługuje markę  |  Zespół Publicis Groupe Polska  |  Przewodniczący rady dyrektorów Netflixa  |  Włochy i USA sprzeciwiają się europejskim podatkom cyfrowym dla big techów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Oglądalność "Magazynu Ekspresu Reporterów" w TVP 2  |  Frisco.pl wybiera agencję  |  Udział telewizji kablowej w oglądalności na telewizorach  |  Wyniki nowego programu TVN z Joanną Koroniewską  |  Crime+Investigation Polsat rozszerza obecność  |  Nadawca radia Konin FM  |  Reportaże Radia Lublin  |  Przychody reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Miesięcznik "Glamour" podrożał  |  Wydawca serwisów Meczyki.pl i Telepolis.pl  |  Polska Izba Książki powołała zespół  |  Agencja Dziadek do Orzechów  |  Przetarg reklamowy firmy Yes  |  Aplan Media wygrywa  |  Awans w Value Media  |  Quality Public Relations obsługuje markę  |  Zespół Publicis Groupe Polska  |  Przewodniczący rady dyrektorów Netflixa  |  Włochy i USA sprzeciwiają się europejskim podatkom cyfrowym dla big techów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Oglądalność "Magazynu Ekspresu Reporterów" w TVP 2  |  Frisco.pl wybiera agencję  |  Udział telewizji kablowej w oglądalności na telewizorach  |  Wyniki nowego programu TVN z Joanną Koroniewską  |  Crime+Investigation Polsat rozszerza obecność  |  Nadawca radia Konin FM  |  Reportaże Radia Lublin  |  Przychody reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Miesięcznik "Glamour" podrożał  |  Wydawca serwisów Meczyki.pl i Telepolis.pl  |  Polska Izba Książki powołała zespół  |  Agencja Dziadek do Orzechów  |  Przetarg reklamowy firmy Yes  |  Aplan Media wygrywa  |  Awans w Value Media  |  Quality Public Relations obsługuje markę  |  Zespół Publicis Groupe Polska  |  Przewodniczący rady dyrektorów Netflixa  |  Włochy i USA sprzeciwiają się europejskim podatkom cyfrowym dla big techów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 23, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Pracownicy Telewizji Polskiej nie otrzymają świadczenia świątecznego. Jest stanowisko TVP

Jesienią pracownicy TVP otrzymali nagrody w związku z 70-leciem telewizji (fot. Jakub Kamiński/East News)

Telewizja Polska nie wypłaci pracownikom 1 tys. zł świadczenia świątecznego, jak chcieli związkowcy. Nie będzie również w spółce dodatku inflacyjnego.

Związkowcy prosili o świadczenia świąteczne zaraz po tym, jak w listopadzie Telewizja Polska wypłaciła pracownikom jednorazowe nagrody w związku z jej 70-leciem.

Telewizja Polska odrzuca prośby związkowców

500 zł, 1,2 tys. zł i 2 tys. zł otrzymali wtedy pracownicy zatrudnieni w TVP od co najmniej roku, a ich wysokość zależała od stażu pracy.

Czytaj też: Jarosław J. skazany za pomówienie KOD o płacenie uczestnikom demonstracji

Teraz rada zakładowa TVP i związek "Wizja" poinformowały, że spółka negatywnie odniosła się do próśb zarówno dotyczących 1 tys. zł świadczenia świątecznego, jak i podwyżki inflacyjnej, której "dokonywałaby co kwartał, o wskaźnik inflacyjny w ujęciu kwartalnym publikowanym przez GUS".

"Zostaliśmy poinformowani, »że skutki finansowe realizacji powyższych postulatów wykraczają poza możliwości budżetowe spółki«" – napisali związkowcy.

TVP: "Znaczne obciążenia"

Przed rokiem związkowcy również zwracali się do spółki o przyznanie 1,2 tys. zł brutto na Boże Narodzenie. Wskazywali m.in. na wysoką inflację i coraz wyższe koszty życia. Dodatkowe świadczenie świąteczne zostało wypłacone, ale w niższej kwocie.

Czytaj też: TVP dostała trzy oferty na dostawę energii. Wszystkie na kwotę wyższą niż planowała wydać

Telewizja Polska tłumaczy w przekazanym nam stanowisku, że "podejmuje sukcesywnie działania na rzecz poprawy sytuacji materialnej pracowników i zrekompensowania im wzrastających kosztów utrzymania, czego przykładem jest regulacja płac od 1 kwietnia 2022 r. i wprowadzenie wypłaty premii motywacyjnej po każdym kwartale 2022 r.". Ta premia plus nagrody z okazji jubileuszu 70-lecia TVP to "znaczne obciążenia", które "nie pozwalają w chwili obecnej na podejmowanie kolejnych decyzji w zakresie wzrostu wynagrodzeń".

Przypomnijmy, że nic w sprawie podwyżek dla pracowników nie wskórali związkowcy w Polskim Radiu. W listopadzie prezeska spółki Agnieszka Kamińska poinformowała ich, że "Polskie Radio utrzymało zarówno zatrudnienie, jak i poziom wynagrodzeń, mimo że ze względu na rosnące koszty funkcjonowania (np. inflacja, energia elektryczna i inne) również musi ograniczać wydatki, tak jak inne spółki medialne".

Czytaj też: Telewizja Media Narodowe nadal bez koncesji. W tym roku nie pojawi się w kablówkach

(KOZ, 23.12.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.